project
Our design incorporated the way public spaces should be designed, considering their impact on the future growth of students. We kept in mind that students should be able to enjoy a healthy outdoor space, and we also aimed to create an environment where they can feel a sense of coexistence with nature. To this end, we created a courtyard where students can enjoy active interaction, and placed circular and log benches made from existing trees. In addition, the process of making benches from trees was exhibited to create a sense of connection with nature. We believed that these innovations would enhance the experience of relaxation, emotional stability, healthy relationships, and cognitive development. By selecting plants that preserve the ecosystem, the facility will be visited by a diverse array of insects, birds, animals, and other creatures that take root in the land. This allows residents to feel in harmony with nature and improve their physical and mental health.
私たちの設計デザインは、学生の今後の成長への影響を考え、公共スペースの在り方をデザインに落とし込んだ。学生が健康な屋外空間を楽しめるよう心掛け、また、自然との共存を感じられる環境づくりを目指した。そのために、活発な交流を楽しめる中庭を設け、既存の樹木から作られた円形ベンチや丸太ベンチを配置。さらに、樹木からベンチを作る工程を展示し、自然とのつながりを感じさせるよう工夫した。これらの工夫により、リラックス効果を高め、感情の安定や健康的な人間関係、認知能力の向上を体験できると考えた。また、この土地に根付く昆虫や小鳥、動物など多様な生物が施設にも訪れるよう、生態系を保全する植物をセレクトし、それにより居住者は自然との調和を感じ、心身の健康を向上させることができる。